O firmie

Fundamentami wszystkich sukcesów są pasja tworzenia oraz konsekwencja i determinacja w działaniu. Właśnie takie podejście sprawia, że jesteśmy ekspertami w swojej dziedzinie.

Florentyna jest wiodącym przedsiębiorstwem handlowym na polskim rynku artykułów szeroko pojmowanego gospodarstwa domowego. Przez 30 lat istnienia zdobyliśmy pozycję solidnego partnera w biznesie. Firma jest zarządzana w nowoczesny i innowacyjny sposób, stale powiększa rynki zbytu, a jej oferta z rosnącym powodzeniem trafia do mieszkańców państw Unii Europejskiej.

Odbiorcom i Klientom oferujemy sprawdzone modele działalności i bogaty asortyment produktowy, co gwarantuje rynkowy sukces i satysfakcję. W szczególny sposób dbamy o poziom zadowolenia naszych Partnerów, głęboko wsłuchujemy się w Ich potrzeby i jesteśmy otwarci na zachodzące zmiany.

Dumni z osiągnięć, z przekonaniem i optymizmem patrzymy w przyszłość. Chcemy, by oferowane przez nas produkty zaspokajały potrzeby Klientów, by przyczyniały się do poprawy jakości Ich życia i ułatwiały codzienną egzystencję – zgodnie z naszym naczelnym hasłem: ,,Zasmakuj radości’’.

30
lat doświadczenia na rynku
500
pracowników i setki tysięcy zadowolonych klientów
11
państw na świecie, w których można nabyć produkty Florentyny
—01

Historia Florentyny

Historia firmy zaczyna się od Mariusza i Jarosława Mateckich – braci, których fascynowała perspektywa rozwoju produkcji AGD.

Pod koniec lat ’80 zakładają firmę Florentyna, która początkowo mieści się w Kaliszu. Zatrudniając 4 pracowników i posiadając 1 auto dostawcze nawiązują współpracę z czołowymi polskimi producentami, m.in.: Hutą Szkła Termisil Wołomin, Hutą Szkła Irena, Emalią Olkusz, Krosno, Fabryką Porcelany Chodzież, Ćmielów, Krzysztof, Karolina, Gerlach i wieloma innymi. Upór i konsekwencja w działaniu owocują błyskawicznym rozwojem firmy.

W 1999 roku Florentyna zmienia swoją siedzibę, przenosząc się do Pleszewa. Na peryferiach miasta powstaje okazała siedziba oraz magazyny. Do współpracy dołączają kolejni – tym razem światowi czołowi producenci, m.in.: Bormioli Rocco, Walther-Glass, RCR Cristaleria Italiana i inni.

Równocześnie rozpoczyna się wdrażanie autorskich marek, które, dzięki ofiarnej pracy całego zespołu, są rozpoznawalne i doceniane nie tylko na polskim rynku. Należą do nich: Florina, Botti Electronic, Miss Lucy, Emalia, Praktyczna, Magnus.

Dynamiczny rozwój firmy powoduje, że rozrasta się również kadra pracownicza. Zatrudnienie wzrasta do prawie 500 osób, a Florentyna staje się jednym z wiodących pracodawców w powiecie pleszewskim. Obecnie z przedsiębiorstwem związane jest już drugie pokolenie pracowników, zaś część zespołu stanowią małżeństwa.

Dotychczasowa działalność zaowocowała wieloma nagrodami i wyróżnieniami. Jednym z ważniejszych osiągnięć było uzyskanie Certyfikatów Systemów Zarządzania Jakością: ISO 9001:2000 oraz 9001:2008. Jednak najcenniejszą nagrodą za trzy dekady ciężkiej pracy jest zdobyte zaufanie Klientów i Kontrahentów oraz opinia solidnego pracodawcy i partnera w biznesie.

—02

CSR

Kierując się dobrze pojmowaną odpowiedzialnością biznesu mamy głęboką świadomość oddziaływania na otoczenie. Dlatego też dokładamy starań, by nasze działania były zawsze zgodne z jego oczekiwaniami. Ten proces realizujemy w trzech głównych obszarach:

1. Rynek / Klienci:

Stale dążymy do powiększania asortymentu, dostosowania oferty do potrzeb Klientów, stale wsłuchując się w ich potrzeby i w oparciu o najwyższe standardy sprzedaży. Naszym celem jest satysfakcja Klientów wynikająca zarówno z różnorodności oferty, jak i poziomu obsługi.

2. Środowisko lokalne:

Uważamy, że prowadzenie dialogu ze społecznością lokalną jest nieodzownym elementem odpowiedzialnego biznesu. Stąd jesteśmy otwarci na nowe inicjatywy służące poprawie jakości życia w środowisku lokalnym, chętnie też wspieramy projekty pro publico bono.

Odrębną kategorią jest dbałość o środowisko naturalne. Przykładamy wagę do kwestii środowiskowych we wszystkich obszarach prowadzonej działalności, uznając, iż przyroda i jej zasoby są naszym wspólnym dobrem, które należy chronić.

3. Pracownicy:

Jako solidny pracodawca promujemy wysokie standardy zarówno w kwestiach dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, jak i rozwoju naszych pracowników. Doceniamy wartość wykwalifikowanej kadry, dostrzegając fakt, iż wpływa to na efektywność działania całej organizacji. Staramy się, by zarządzanie było oparte o przejrzyste zasady współpracy, uwzględniając kryteria społeczne, etyczne oraz prawa człowieka. Hołdujemy zasadom równego traktowania w procesie zatrudnienia. Przeciwdziałamy dyskryminacji i mobbingowi.